veelgestelde vragen

Fotoshoots:

1. Welke fotoshoots kan ik bij jullie boeken?

Je kunt diverse fotoshoots boeken, zowel in onze eigen fotostudio als op een mooie (zelfgekozen) buitenlocatie. We fotograferen veel families, kinderen, baby's, stelletjes en zwangerschappen.

 

2. Hoe boek ik een fotoshoot bij jullie?

Dit kan online via het reserveringsformulier. Natuurlijk mag je ons ook bellen, mailen of kom gezellig langs in de studio tijdens onze openingstijden. We helpen je graag verder!

 

3. Werken jullie met fotoshoot-pakketten?

Jazeker! Bij iedere fotoshoot kan je kiezen uit pakket 'basic', 'luxe' of premium. Voor ieder wat wils!


Tips & tricks:

4. Help! Wat trek ik aan tijdens een fotoshoot?

Een kledingkast vol, maar wát trek je aan? Wij raden je aan om iets te kiezen waar je je fijn in voelt. Alleen dan ben je 100% jezelf en straal je dit ook uit op de foto. Vermijd drukke prints, (grote) logo's en dunne streepjes op je kleding.

 

Qua kleuren werken lichte tinten op beeld erg goed, zowel in de studio als op locatie. Denk dan aan wit, lichtgrijs of mooie pastelkleuren. Donkere kleuren mogen natuurlijk ook. 

 

5. Waar moet ik allemaal rekening mee houden?

Er komt een hoop kijken wanneer je een fotoshoot boekt. Om helemaal 100% voorbereid te zijn ontvang je na de aanbetaling een handig e-book met allerlei handige tips & tricks!

Bereikbaarheid fotostudio:

6. Waar kan ik mijn auto parkeren?

Je kunt in Winterswijk op diverse parkeerterreinen kosteloos je auto kwijt, waarvan sommige maximaal 2 uur (blauwe zone). Beslis voordat je van huis vertrekt waar je je auto wilt parkeren en vertrek op tijd. Bekijk hier alle parkeergelegenheden in Winterswijk.

 

7. Hoe bereik ik de studio zonder auto?

Je kunt altijd met de trein naar Winterswijk komen. Wanneer je uitstapt op station Winterswijk is het nog een kleine 10 minuten lopen naar de studio. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om de bus te nemen. Wanneer je uitstapt bij bushalte 'De Peperbus' is het nog 5 minuutjes lopen naar de studio.


Betaling:

8. Hoe gaat de betaling in z'n werk?

Wanneer je hebt besloten een fotoshoot te boeken ontvang je voorafgaand aan de shoot een aanbetalingsfactuur. Zodra je deze hebt voldaan staat de fotoshoot officieel ingepland.

 

Na de shoot ontvang je via WeTransfer de foto's waaruit je mag kiezen. Heb je je selectie aan ons doorgegeven? Dan ontvang je de factuur met het restbedrag. Zodra deze factuur is voldaan gaan we met de fotobewerking aan de slag en ontvang je je bestelling.

 

9. Kan ik ook met jullie cadeaubon betalen?

Jazeker! Lever deze in bij Romy op de dag van fotoshoot. Het bedrag zal verrekend worden in de restfactuur.

 


Stijl:

10. Wat is jullie fotografie-stijl?

Mensen fotograferen vinden we het allerleukste om te doen. En dan vooral hoe ze zijn. Lekker spontaan, niet gemaakt en vooral: niet (te) geposeerd. Bij kinderen gaat dit vaak gemakkelijker dan bij volwassenen. Kinderen hebben vaak niet door dat ze gefotografeerd worden, zeker wanneer je ze leuke, kleine opdrachtjes geeft. Zo krijg je, naar onze mening, de allerleukste en vrolijkste plaatjes. 

 

Daarnaast houden we van lichte, frisse foto's met veel kleur en een onscherpe achtergrond. Dit geeft een foto nóg meer sfeer en maakt deze combinatie helemaal uniek. Spreekt jou deze stijl ook zo aan? Neem dan eens een kijkje tussen ons aanbod van fotoshoots!


Aanlevering v/d foto's:

11. Mag ik zelf mijn foto's uitkiezen?

Jazeker! We vinden het ontzettend belangrijk dat wanneer je investeert in mooie herinneringen, je ook 100% blij bent met je foto's.

 

12. Wat houdt fotobewerking precies in?

Wij houden ervan de foto zo realistisch mogelijk te houden, maar wel te kijken hoe we het licht en de kleur het beste tot z'n recht kunnen laten komen. Ook halen we voorwerpen weg die niet in de foto thuis horen om het plaatje compleet te maken. Neem hier eens een kijkje om verschillende voor-en-na foto's te bekijken.

 

13. Kan ik ook de onbewerkte foto's ontvangen?

Wanneer je bij ons een fotoshoot boekt leveren we het complete plaatje. Een onbewerkte foto is pas de helft van het totaalproduct. Het bewerkingsproces is een deel van ons creatieve proces, en ook een deel wat we nooit over zullen slaan. Als we dit wel zouden doen, voelt dit als een schilderij afleveren wat nog maar voor de helft klaar is. 

 

Wanneer we onbewerkte foto's zullen aanleveren, weten we vervolgens niet wat ermee gaat gebeuren. Mensen die deze foto's te zien krijgen denken dat dat ons eindresultaat is. Geen goede reclame natuurlijk ;-) We willen onze kwaliteit hoog houden, zodat je altijd weet wat je van ons kunt verwachten. 

 

14. Kan ik ook álle gemaakte foto's ontvangen?

Wij streven ernaar om alleen het beste resultaat te leveren aan onze klanten. Als fotograaf wil je een consistent portfolio opbouwen, zodat je je kwaliteit hoog kunt houden en je (toekomstige) klanten weten wat ze van je kunnen verwachten. Daarom ontvang je altijd de allermooiste foto's in beperkt aantal, die je overigens altijd zelf mag uitkiezen. Zo is en blijft iedere foto uniek en speciaal.

 


Is jouw vraag nog niet beantwoord?

Stel 'm dan hier!

Bezoek ons:

Fotostudio PilonMedia

Torenstraat 3

7101 DC Winterswijk

 

T: (06) 22 30 70 91

M: info@pilonmedia.nl

 

Openingstijden:

Maandag 13:00 uur - 17:30 uur
Dinsdag t/m vrijdag 09:30 uur - 17:30 uur
Zaterdag Op afspraak geopend
Zondag Op afspraak geopend

Aangepaste openingstijden:

Momenteel zijn er geen aangepaste openingstijden.

Volg jij ons al op Facebook?